5/10/17

Polp marinat amb miso



Lo chef del mes del repte de Cooking the Chef és Dani García. Aquesta vegada tocava un de prop i m’ha costat molt decidir-me per una recepta d’ell perquè ne té moltes que domés de llegir-les ja tens ganes d’anar al bar i fer-te unes tapetes.


Aquí teniu la meua versió de la seua recepta que he tret d’aquí. Si teniu ganes de minjar polp en un toquet japonès no dubteu en provar-ho!


Ingredients:
Depenent del pes del vostre polp ajusteu les quantitats.
1 polp de 3kg
1kg de pasta de miso d’arròs
300ml sake
300ml mirin
450g panela
Pataques

Preparació:
Tenim dues opcions per al polp. O bé un de cuit o un natural.
Si compreu un polp, l’haureu de congelar com a mínim 15 dies per a que vos quede tendre. Després l’haureu de coure (ja sabeu que hi ha centenar de trucs: assustar-lo, en una fulla de llorer, a l’olla pressió, en un tap de suro... ) i dixar-lo gelar.


Sinó teniu temps (com ha segut lo meu cas en aquesta recepta) podeu comprar unes potes de polp cuites a la peixateria, al supermercat o als congelats.
Posarem a una olla lo mirin, lo sake i la panela. 


Ho farem bullir per a que se desface la panela i s’evapore l’alcohol. Després ho retirarem del foc i afegirem lo miso. Ho remenarem bé i dixarem gelar.
Podeu tallar les potes de polp a trossos o bé dixar-les sanceres. Barrejarem la salsa en lo polp i ho dixarem marinar a la nevera 24h.



Rentarem bé les pataques i les bullirem en pell. Després les tallarem a rodanxes i les passarem per la planxa.


A continuació passarem lo polp per la planxa i servirem damunt de les pataques. 

 
I a gaudir!


11 comentaris:

  1. M'encanta el pop encara que no acostumo a cuinar-lo perque em fa por que em quedi dur... molt bona pinta aquest plat.
    Moltes mercès per participar
    Petons
    Aisha

    ResponElimina
  2. Quina pinta mes deliciosa que te aquest pop. El toc japo m'encanta i no l'he fet mai aixi, m'apunto la recepta perque segur que a casa agrada molt.
    Petonets!

    ResponElimina
  3. Una pinta extraordinaria. Adoro el pulpo.
    Besos

    ResponElimina
  4. m'encanta el pop i amb aquesta pinta qui li diu que no?
    petonets!!

    ResponElimina
  5. Menudo contraste de sabores, con ese ingrediente pesquero y esos aderezos tan orientales. Me encanta.

    ResponElimina
  6. Hem coincidit en el marinat amb miso. Haig de provar aquest pop pero ja.
    Petons

    ResponElimina
  7. Buena marinada la que propones en esta receta, si el pulpo ya de por sí me gusta, de esta forma habrá que probarlo.

    B7ssss

    ResponElimina
  8. M'ha encantat aquesta recepta i és ben senzilla (si compres el pop cuinat, és clar). Me l'apunto!

    ResponElimina
  9. Ains si que bones son les tapes de pop i si a mes tenen un toc oriental, ja la cosa ha de ser ben bona. M'agrada la recepta.

    ResponElimina
  10. darrerament m'estic aficionant al pop ...aquesta manera de marinar-lo ha d'estar boníssim!
    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina